Hej alla Systemvetarnollor som har tänkt delta i dessa två roliga veckor med oss faddrar som håller i nollningen!

Lite korta ord om hur nollningen kommer gå till. Schemat för hela nollningen finns under fliken Länksamlingar, se där för dagens aktiviteter. Vissa dagar har vi någon mindre aktivitet med bara vi SVPare (Svpare = Vi som går Systemvetarprogrammet) och vissa dagar har vi aktiviteter tillsammans med DMP (Digital Medie Produktionsprogrammet) för att skapa lite gemenskap tillsammans. Innan varje aktivitet kommer vi gå ut med tid och plats för samling.
Vi kommer under nollningen inte tvinga någon att göra något de inte känner sig bekväma med och inte heller tvinga någon att dricka alkohol. Alkohol kommer att konsumeras under vissa aktiviteter (t.ex. Under Vinbrännbollen) men det är självklart helt valfritt om man vill dricka under denna aktivitet. Man får självklart vara med på dessa aktiviteter utan att dricka alkohol!
Nollningen hålls i för att alla nya studenter ska få en rolig kick-off inför studierna och att ni nollor ska lära känna varandra inför kommande studier. Vi kommer under nollningen sikta på att ha så roligt som möjligt tillsammans och skapa en massa härliga minnen!
Tänk på att det börjar bli höst här i Umeå och kvällarna är kyliga. Det rekommenderas därför att medtagas varma kläder under de kvällar vi har aktiviteter tillsammans.
Tack för oss och välkomna till Systemvetarprogrammet!